دستگاه برق
نوشته شده توسط : آیسان

برق پمپ وصل است ولی خروجی آب ندارد علت این مشکل چیست؟

یکی از دلایلی که پمپ کفکش در عین روشن بودن خروجی آب ندارد جدا شدن لوله تخلیه آب از خروجی پمپ می باشد. گاها پیش می آید بست و یا اتصال لوله به دلیل تکان خوردن و یا شکستگی از جای خود جدا شده و در نتیجه خروجی پمپ به داخل چاه بر می گردد.

برای اطمینان از این مشکل باید ابتدا برق اصلی پمپ را قطع نموده سپس پمپ کفکش را از چاه خارج کرده و اتصالات آن را کنترل نماییم. دلیل شایع دیگر، سوختگی سیم پیچ الکترو پمپ شناور و کفکش می باشد. دلیل سوختن سیم پیچ الکترو پمپ کفکش نداشتن سیستم حفاظتی مناسب و یا مشکلاتی مانند بار اضافه و بیش از حد، به دلیل کشیدن سیال غلیظ و یا استفاده از کفکش در ارتفاع غیر مجاز، و همچنین استفاده در ارتفاع کمتر از حد مجاز، که ارتفاع مجاز استفاده از کفکش از سمت شرکت سازنده بر روی پلاک درج شده، منجر به بالا رفتن آمپر مصرفی پمپ گشته که باعث گرم شدن سیم پیچ می شود از عوامل سوختن سیم پیچ اصلی می باشد.

یکی دیگر از دلایل سوختن سیم پیچ ورود آب به داخل محوطه الکترو موتور به دلیل از بین رفتن آب بند های سیل مکانیکی پمپ می باشد.

گیر کردن یا خرابی بلبرینگ باعث گیر پاژ کردن روتور الکترو موتور کفکش می گردد. گیر کردن روتور کفکش باعث بالا رفتن آمپر مجاز کفکش می گردد و در صورت نداشتن سیستم حفاظتی بر روی کفکش باعث سوخته شدن کفکش می گردد.

پمپ روشن است ولی بیش از حد نرمال آمپر می کشدعلت این مشکل چیست؟

یکی دلایل اینکه پمپ روشن می شود ولی بیش از حد نرمال آمپر می کشد سفت بودن بیش از حد شافت پروانه کفکش می باشد دلیل دیگر عکس بودن جهت چرخش الکترو موتور کف کش می باشد.

استفاده نا مناسب از کفکش جهت انتقال سیال می تواند از دیگر عوامل آمپر کشیدن بیش حد کفکش باشد. گیر کردن پروانه بر اثر وجود ذرات و املاح موجود در آب نیز از دیگر عوامل آمپر کشیدن بیش از حد نرمال کفکش می گردد.

معیوب بودن الکترو موتور کفکش و همچنین خروج روغن داخل سیم پیچ کفکش باعث بالا رفتن حرارت داخل سیم پیچ کفکش می گردد ای حرارت باعث آمپر کشیدن بیش از حد نرمال کفکش می گردد که در نهایت در صورت نبودن سیستم محافظتی منجر به سوختن کفکش می گردد.در زمان روشن کردن پمپ فیوز پمپ می پرد علت این مشکل چیست؟

یکی از دلایل این مشکل ایجاد اتصال کوتاه بین سیم پیچ استاتور و بدنه پمپ می باشد. این اتصال باعث قطع شدن فیوز پمپ میگردد. جهت رفع این مشکل باید برق اصلی پمپ قطع شده و سپس از محل قرار گیری خود خارج شده و به تعمیرگاه ارسال گردد. دلیل دیگر گیر پاژ کردن پروانه پمپ می باشد. زمانی که پروانه پمپ گیر پاژ کند باعث آمپر کشیدن پمپ می گردد و این آمپر کشیدن باعث می گردد که فیوز پمپ قطع کند. برای رفع این مشکل ابتدا برق اصلی پمپ را قطع کرده سپس پمپ را از محل قرار گیری خارج می کنیم. پس از خارج کردن پمپ اقدام به تمیز کردن محفظه ورودی سیال و همچنین پروانه انتقال سیال می کنیم. برای اینکه اطمینان حاصل کنیم که پمپ از حالت گیر پاژ خارج شده است قیل از اینکه پمپ را در محل خود قرار دهیم پمپ را به مدت چند ثانیه روشن می کنم تا از گیرپاژ نبودن پمپ اطمینان حاصل شود.مزایای الکتریکی راه اندازی و توقف نرم اینورتر پمپ شناور:

مزایای راه اندازی و توقف نرم پمپ شناور بی‌شمار است اما مواردی که حاصل پروژه های عملی و تجارب تیم الکترومارکت است را می توان به صورت زیر بیان نمود:

راه انداز نرم به نسبت حالت های مثلث مستقیم (DOL) و یا حالت ستاره مثلت، عملکرد موثرتری داشته و منجر به کاهش بیشتری در جریان راه اندازی میگردد.





:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: